lördag 17 december 2011

Spårmarkens Theo - min andra månad - augusti 2011

Den 4 augusti kom matte tillbaka med sin kamera. Ja det var några andra här också för nu skulle de välja ut Ulfs valp, det är ju jag det, men det visste ju inte de här människorna förrän nu. I alla fall så satte jag mej först väldigt fint, kolla här


Sen bråkade vi utav bara den, titta!


Ni ser väl att jag är bäst?


Eller kanske är det brorsan, men jag tror nog att det är jag ... kanske. Så fortsatte vi att härja.


Louise hon försökte reta mej lite, då bet jag henne i handen! Japp det gjorde jag.



Åh sen, ååååhh ... då valde Ulf mej!! Var ju bara tvungen att pussa honom lite ... el var det tvärsom ... ja det kvittar ju.


Matte var ju bara tvungen att fota honom och Adam också, han håller i en av mina brorsor.



Sen var jag så trött så jag somnade ifrån alltihop.


Det kostar på att ligga på topp måste jag erkänna.

--X--

Så dröjde det några dagar tills jag såg min matte igen, nu visste ju hon också att det skulle bli hon och jag. Här är jag 43 dagar gammal. Snygg är jag också.


Da´n därpå kom matte och Louise och hon tog med oss allihop ut i skogen. Till en plaskblöt väg, deet var inte så häftigt.



Jäsicken vad blöta vi blev!

--x--

Här och där var det riktigt fint faktiskt.




Men så blev det blött igen ....



Våran mamma Rothe var jättepigg och sprang så väldigt fort att det var svårt att hänga med ibland.



Min brorsa, en av dem, Troll han blev sur ..... han satte sej och ville inte komma när vi vände ... ville väl inte blöta ner sej mer antar jag.



Så när jag var 8 veckor gammal, den 25 augusti kom en dag som de packade in oss som sillar bak i Louises bil och så for vi iväg till Örebro .... till doktorn ... *suck*, det var inte så kuligt.


Jag trodde ett tag att de inte skulle se mej men .... fasicken också ...

Han, doktorn alltså, kände på mej överallt .. och då menar jag öööverallt, nöp mej lite i ... ja du vet vad.


Då bet jag Louise, nåja, jag försökte i alla fall ..



DÅ .... då jäsicken stack han mej .... ser du vad ont det gjorde!!!!



--X--

Sen vet jag inte så mycket mer av det som hände därborta i Örebro. Men sen förstår du ... sen hade jag flyttat! När jag vaknade till var jag hemma hos matte ... JAG HADE FLYTTAT!!!


Eller rättare sagt, de hade flyttat på mej. Jag sitter här på mattes gräsmatta ... lite groggy efter Örebroresan och någonting i ena örat som klämmer .... så konstigt livet har blivit!


Eftersom jag fortfarande var lite sliten så tog jag mej en liten tupplur ...


--X--

Dagen därpå, den 26 augusti och jag är 8 veckor gammal så vaknar jag i ett helt nytt hem. Det är jag, matte och så en konstig svart sak som inte gillar mej. Jag kan inte riktigt förstå det men det tar vi senare. Sedan knackar det på dörren och in kommer min mattes småttingar Hilda och Elias. Oj va´ kul, för det var allt bra tyst ett tag. Vi sprang ner till bäcken ...


Det som var häftigt var att de hade med sej en brunvit sak som de sa hette Kellie, hon är också hund och lite äldre än vad jag själv är.


Kanoners!


Hon var verkligen skithygglig och busig på samma gång.



Kolla vad stor jag blivit!


Åh så var det blött där också ... *suck*




Ja jag säger då det ..... sen blev jag så pigg att Hilda fick lägga mej på rygg ett slag ... fattar inte varför men lite spak blev jag. Hon sa att jag bet henne i benet ... men det gjorde jag INTE.


Hon gick ivägen för mina tänder hon!!

--X--

Dagen därpå ... ja då tänkte jag allt ta reda på vad det var för svart sak som smög omkring hemma. Det var inte en hund ... jag fattar nada ....


Snabb som vinden var den där svartingen! Jag sprang så fort jag kunde och det räckte inte långt får jag erkänna.


Sen tänkte jag vänta in den ...


Då kom den rackarn farandes mot mej, efter mej!!!! HJÄÄÄÄLP!



Matte ... vi går hem nu! Där har jag en boll som jag roar mej med ibland, matte hon säger suckande .... ja se killar .... fattar nada igen alltså.


Ett par dagar senare åker vi hem till Louise, nu när jag flyttat kändes det faktiskt rätt roligt att komma dit igen.


Sen i slutet av augusti, ja då får jag och matte besök! MINA SYSKON ... aaaah mina syskon Tramz o Troya kommer hit plus stora Digger. Ja de har Karin med sej som kör dem hit. Åååh så roligt!


Åh ner till bäcken ska matte igen ... *suck*


Det här är Digger, Troya, Tramz o jag plus Karin förstås, hon i grönt ser du.


Vi tar oss över bäcken, de bär oss och vidare upp i skogen. Går en lång runda och sen kommer vi ner till en liten bro. Där trodde Karin och matte att vi skulle bli rädda, men icke sa nicke, det blev vi inte.



Sen var vi nära hemma igen. Digger är snabb han!


Och sedan bråkar vi och bråkar, matte har fått en röd tunnel av Ulf och här ska Karin lära oss att det inte är farligt ... ja hon är konstig hon ... (Troya och jag hade redan lekt inuti den haaa!).



Ja måste verkligen kolla in henne. Ser du mina öron! Snyggt va´?


Så ska Tramz ha min pingvin .... och Troya med ..... lek med mej ....


ÅH SEN SOMNAR HAN!!


Åh så åkte de hem.

Istället fick jag mer besök. Ja egentligen åkte vi hem till Louise och hämtade min syster Tigra ... hon var här i några dagar men matte hon är för gammal för att ha två busfrön sa hon ... men ett par dagar var hon här i alla fall, det var jättekul. Så fin hon är också! Rätt lik mej faktiskt.


Busfrön säger matte!










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar