onsdag 17 oktober 2012

Spårmarkens Theo - min tolfte månad - juni 2012

 
 
Ja nu är man snart ett år .... det finns nu en blogg från det jag är tio dagar gammal tills jag fyller ett år. Jag har växt till mej från att ha varit som en liten småfralla till en stilig schäferhane.
 
 
Nu får jag ju stå ut med att matte fotar andra saker också ... den här månaden packar vi. Det är ju snart dags att flytta till vårt nya hem och matte säger att hon måste hitta lugnet ibland också och då fotar hon .... bla sånt här
 
 
 
Till och med vattendroppar ger henne lugnet åter säger hon .... det måste vara illa nu.
 
 
 
-- X --
 
Det här är ett av våra rum uppe, där ska hon ha sina tavlor säger hon. Ja det är väl okej för mej ....
 
 
 
Himla fin utsikt i alla fall.
 
 
Ulf och hans Ruth hjälper matte med att göra iordning i nya huset. Vi jobbar som bara den med köket. Här dammsuger Ulf upp en massa skräp.
 
 
Kellie du vet, min andra matte Kristins ena hund, hon gillar inte min pappa. Verkligen inte hon gör ...... attans också.
 
 
 
Men Tiger han tar det lugnt .... inget att håsa upp sej för tycker han.
 
 
Sedan åkte vi hem till Bäckhagen för att packa mer. På vägen såg vi den här och såklart var matte tvungen att ta fram kameran ....
 
 
-- X --
 
Jag tror vi ser rådjur lite överallt nu .... bara bilder på annat än mej blir det i alla fall.
 
 
När vi åkte till nya huset (ja det är rätt gammal) den andra veckan i juni så hade någon huggit ner en massa träd alldeles i närheten där vi bor .... matte hon suckade och sa att det kanske är tur vi flyttar .... här som storskogen stått tät och fin, massor av hackspettar fanns där också ....
 
 
När vi kom fram till Lund i Granbergsdal, gården heter Lund, så hade Ulf och Ruth redan tapetserat rätt mycket. Jag gillart´!
 
 
-- X --
 
Dagen därpå, den 9 juni åkte vi i alla fall med Louise och Janne till Brattforsen. Åh det skulle bli en hunddag ... så härligt. Uppriktigt sagt så är jag trött på att fara mellan våra hem, jag vill ju jobba.
 
Ett fint spår fick jag till att börja med och se så glad matte blev när jag hittat slutapporten! Ja jag var också glad.
 
 
Det var en riktigt fin dag det.
 
Några dagar efteråt var Akito, jag och matte ut på en fototripp igen. Förvånad??? Näähä ... men som sagt förut, hon mår bra av det. En liten Skogsstjärna kom det ur kameran den gången.
 
 
Senare på gården Lund var Tiger i sitt esse igen .... utan Kellie den här gången ... hehe, det räcker med att Akito springer efter honom och tjatar .....
 
 
 
När vi åkte hem på kvällen så tvärnitade matte på ett ställe vid Trehörningen .... på vägen knallade två små tofsvipeungar omkring och med en mamma som varnade och skrek .... oj oj oj ....
 
 
Flera bilar kom men matte ställde sej mitt i vägen och hejdade dem. Hon och en annan tjej bar ut de små långt tillbaka ut på gärdet igen.
 
-- X --
 
Nu är det bara några dagar kvar innan vi flyttar för gott ... vemodigt lite ...... Elin, Hilda och vi stack ner till bäcken och sörjde lite .....
 
 
 
-- X --
 
Kort blogg men vi har jobbat så med flyttet matte, jag och Akito. Kommer igen!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar