onsdag 17 oktober 2012

Spårmarkens Theo - min elfte månad - maj 2012

 
 
Nästan varje morgon går promenaden bort mot skjutbanan. Det är en rätt fin tur och ibland följer syrran Malin med, kattskrället du vet. Den 1 maj, såg vi inte till henne när vi gick iväg. Däremot fanns hon redan borta vid skjutbanan .... hon hade varit på jakt - en huggorm låg på vägkanten ... ! Matte är inte alltid så förtjust i det Malin kommer hemsläpandes på och det här var definitivt ingen uppskattad gåva från mattes sida sett. Akito och jag tyckte däremot att det var rätt spännande.
 
 
Nämen usch sa matte och drog iväg från ormen .... hon var lite som ett russin i ansiktet.
 
Så jobbade hon på natten och på väg hem nästa morgon så stod det ett gäng hjortar efter vägen.
 
 
På eftermiddagen när vi sovit ut så åkte vi nedåt stan och där hade Uffe och hans kollegor träningar. Då fick jag se min faster Troja. Hon jobbar hon!
 
 
Hon har fått en liten kompis. Kommer du ihåg Caiser? Den där lille tjockisen hos Louise. Han har flyttat hem till Kent och hans familj och visst har han växt till sej något. Han ska också bli polishund har de tänkt.
 
 
Så några dagar senare gick vi nedåt varggropa. Jag satte mej högst upp och satt och tittade på matte och Akito. Kolla så stor och så mörk jag blivit. Snygging va´?!
 
 
Ibland drar matte iväg oss ut på nätterna för att fota också. Man ser ingenting, hör en massa och hon står där med kameran fastsatt i ett stativ och fotar månen ... och varför gör man nu det?? Tala gärna om det för mej för det är kallt, ruggigt och mörkt ....
 
 
I mitten av maj kom värmen och med den Elin och Hilda. De sover över här då och då, det är kanonkul. De byggde lite i hundgården och så fick jag jobba ... Pust pust ...
 
 
Men sen drog vi ner till bäcken såklart! Där gillar både Akito och jag också att vara. Matten satte sej på den där stubben med kameran såklart men vi andra lekte och hade skitkul.
 
 
Ibland vill jag ha just den pinnen som ungarna har. Jag hoppar väldigt högt och trampar gärna ner dem också.
 
 
Sedan trodde jag att de ville gå hem. Så jag satte mej på en liten liten sten mitt i bäcken och bara tittade.
 
 
Tack o lov hade jag fel. De hämtade en gammal stubbe och började greja med istället. Kul!
 
 
Jäsicken va vatten den skvätte!
 
 
Jag tyckte det verkade så himla kul och vet du - jag tog tag i stubben och den var himla tung. Men jag kunde inte låta bli.
 
 
Rätt vad det var försökte Akito klanten ta sej över precis där han skulle. Där jag tjatat på honom hela våren att han skulle gå. K L A N T !!!
 
 
Men allt som allt, en redigt bra dag idag!
 
-- X --
 
 
Den 17 maj fick jag träffa min farsa Tiger. Försökte imponera lite genom att låtsas ta död på Akito. Det verkar som om Tiger höll med för Akito är verkligt jobbig ibland, det måste jag erkänna.
 
 
Och så måste jag ju bara få visa min vackra mamma ...... Spårmarkens Rothe ... vacker och modig. Här vill hon hoppa i badtunnan till och med .... ha ha.
 
 
-- X --
 
Den 24 maj fick jag inte vara med, fick sitta i bilen en lååång stund. Kosläpp hos matte Kristin!
Ja ja .... det får väl gå, för visst måste det vara skönt att få sträcka ut efter en låång vinter inne!
 
 
Nåja, tog igen det på eftermiddagen då vi åkte upp till Trettjärn, en fin härlig liten tjärn inte långt hemifrån. B A A A D .... det gillar jag.
 
 
Mera sånt!
 
-- X --
 
Ibland när vi är ute i skogen kan matte stanna till med näsan inne i nån gran el så .... *suck*. Ja då fotar hon sånt här:
 
 
Spindelrumpa ??  Jaha ... och vad är det för nåt att fota .... ?? Nä vi går vidare, orkar inte fundera på det just nu.
 
I slutet på maj såg vi en älg med häftig frissa"
 
 
 
-- X --
 
Så åkte vi hem till en kompis till matte - Birgitta heter hon och så hennes man Ulf. Det var fint, jag fick sitta i soffan bredvid henne - icke illa alls. Fick bulle också! Nu vill ju matte att jag inte ska få sitta så men Birgitta ville ju det så ..... ja då var det ju okej .... kanske ...
 
 
-- X --
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar