onsdag 17 oktober 2012

Heratorpets Akito - min sjätte månad - april 2012

 
 
Ja här är jag igen, nu har jag börjat min sjätte månad. Härligt. Det är varmt och livet är gott. Theo, matte och jag .... ja ja Malin också då ... vi är riktigta skogstomtar vi säger hon ... på den här bilden ligger jag faktiskt stilla en stund ... för vi har vandrat i skogen jättelänge innan .... nåja, det kostar på ibland - vila nu.
 
 
Snosar lite också ... en pyttemyra på en liten vitsippa kanske skulle sitta fint ...
 
 
-- X --
 
Dagen därpå ... mmmm .... 25 april var det så åkte vi till Louise på Spårmarkens kennel. Hon var upprörd .... hennes skog försvinner och den stora leran har slagit till!!! Hon hade rätt! Kolla.
 
 
Stora Enso heter förövarna .... ! bara så du vet.
 
Kolla mej!
 
 
Kolla Alice! (krusidullhunden alltså)
 
 
Så här ser man ut efteråt ..... stackars mej .... duscha alltså .... matte var stenhård.
 
 
-- X --
 
Hemma ... =  leka vid bäcken! Det är kul, alltid.
 
 
Matte tycker också det är kul hemma ... hon kryper omkring och spanar .... med kameran i högsta hugg.
 
 
Här står jag och funderar över vad hon gör .... men eg är det inget att bry sej om, ho kommer allt.
 
 
Ibland har hon fotat redan innan hon kommer till matte Kristin och hämtar oss. Då kan det se ut så här fint.
 
 
Det är bra, då har hon nåt att göra medans vi sover ..... he he.
 
-- X --
 
Den 9 maj, hemma hos Louise så försökte jag mej på att simma lite ... jäklar vad blött det var.
 
 
Fyyyy sjutton alltså ...
 
 
 
Det var rätt skönt att komma in och träffa Caiser tycker jag.
 
 
-- X --
 
Den 13 maj kom Elin och Hilda hit. Då blir det fart. De gillar också att vara vid bäcken och leka.
 
 
Huvvaligen så Hilda hoppar .... jag får vara beredd om hon halkar och hamnar på mej alltså.
 
 
Elin är likadan. Verkar lika farligt varje gång de gör det.
 
 
Men för det mesta är det bara kul ... faktiskt!
 
 
Kolla mej! Elin såg och applåderade mej, japp det gjorde hon.
 
 
Jag har en galenpanna i släkten - kolla Hilda bara!
 
 
 
Men visst är jag stadig på tass, det här går ju finfint.
 
 
 
Får väl erkänna att matte tog bilden sedan ..... bilden säger du? ja bildbeviset på hur det blev sen ... *suckar djupt*
 
 
Men ibland blir det bra. Jag lovar. Här ger jag mej i kast med en jättetung stubbe .... kan själv!
 
 
-- X --
 
Den 17 maj var vi uppe hos Louise igen. Theos pappa Tiger var där .... visst är han kul men han mobbar mej .... hela tiden ... vad jag har gjort? Näääh jag har inget gjort .. inget alls.
 
 
Ser du den svarta nosen i gräset? Det är jag!
 
 
 
Fy fy fy ..... Theo var taskig också .... det är jag i mitten ....
 
 
Men sen du, efter den här vurpan då blev jag riktigt riktigt arg! Det kan jag.
 
 
Jag satte dem på plats - allihop!
 
 
Kolla garnityret! Mitt!
 
 
 
Sedan fick jag vara ifred faktiskt.
 
Akito - det är jag det!
 
 
-- X --
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar